Natt nummer 7 ute! Natt nummer 2 i hengekøye! Tilnærmet perfekt, faktisk!

Vi hadde allerede etter forrige overnatting ute avtalt vår neste! Og vi er selvfølgelig Kristin og jeg. Jeg har litt dårlig fantasi, og kom bare på et aktuelt sted; Røsholmstranda! Der overnattet vi i fjor også, den gangen i gapahuker.

Poenget er at det er en treklynge der, som jeg håpet skulle passe til disse hengekøyene.

Og, vi fant tre trær som passet perfekt til to køyer! Vi stoppet hos Sport 1 på Hvervenkastet fordi jeg vurderer å kjøpe en dobbel Ticket to the moon; altså en bredere køye som kan også kan ligge på tvers i. Da blir det kanskje plass til gutta også! De hadde ikke hengekøyer inne, men vi fikk ihvertfall kjøpt opphengsett, Det som følgte med disse køyene vi har kjøpt var bare fjas. Det var de vi måtte kutte tvers av da vi lå ute i – 10 grader i forrige uke.

Det blir litt mye med hele familien i ei køye, altså! Tror ikke jeg hadde sovet et sekund med det der som permanent løsning, haha!

Etter å ha rigget køyene fikk vi i gang bålet! Det var en perfekt kveld! Så godt som vindstille, solen skinte og det var en varmegrad eller to! Det var så mildt i går at jeg selvfølgelig har gått i vårmodus allerede! Det vil si at jeg ikke hadde ull under-under, og ikke hadde jeg med meg boblejakke heller! Men, jeg hadde en god ullgenser, og en deilig fleecebukse! Til sammenlikning kom Kristin i dunjakke over ull over, og to lag ull under buksa!

Her er turfølget mitt! Ikke nok med at omgivelsene er fine, og følget bra…

Det var en helt fantastisk fin himmel i går ettermiddg! Jeg så for meg en like fantastisk solnedgang, men det ble ikke noe av. Eller, sola gikk jo ned, men på et skuffende, fargeløst vis, haha!

Vi mekka middag på Primusen! Jeg hadde glemt smør, så det ble litt kremering på midten av disse pølsene, men det gikk jo bra allikevel! 🙂

Bålet var bare til pynt! Det er jo så mye enklere å steike pølser i panna enn å svi dem på bålet.

Jeg har funnet en fin løsning for bikkjene. For at de skal kunne være så nære som mulig har jeg dem fortsatt bundet i belte, men jeg rigget seng for dem under køya med reinsdyrskinn! Det funket veldig bra! Det skinnet de lå på kjøpte jeg for mange år siden, men synes det har røyta for mye til at det har vært stas å bruke det. Men, til dette bruket er det jo perfekt. Gutta lå tett inntil hverandre og delte broderlig, så jeg tror de også har hatt en fin natt. 

Jeg måtte ha med dette bildet av min vakre, tiggende hund! Her er det ei pølse som blir fortært utenfor hans rekkevidde 🙂

Det begynte å mørkne, og da hadde vi bare to punkter igjen på programmet. Det ene var å gå en kveldstur med gutta, det andre….

… det var å produsere en kopp kakao til hver! Siden jeg ordnet middagen måtte Kristin ordne desserten! 🙂

Kristin måtte prøveligge sin køye, og fant ut at den måtte heves litt i hodeenden….

…. og vips, så hadde hun hjelp av en fyr med kvalifiserte meninger, haha! Sorry var, som alltid, på tilbudssiden!

Det er såvisst en treningssak å komme seg opp i køya med alt på stell.

Jeg får det ihvertfall til å se fristende ut å legge seg oppi der, ha ha! Etter å ha sørget for at bikkjene var på, ikke bare riktig, men også på samme side av køya kom jeg meg oppi på et vis! Da jeg fikk dandert soveposen riktig vei og fikk beina ned i bunnen var jeg strålende fornøyd! Jeg valgte den lette dunposen i hodeenden fremfor puta. Det var lurt, faktisk! Den kunne jeg ha som ei tugge rundt huet i mangel av både hette, og lue!

Ingen av oss så på klokka da vi la oss, men den kan ikke ha vært mer enn åtte! Som vanlig var det noe bjeffing fra bikkjene i starten, men de roet seg etterhvert. Vi vet ikke når vi sovna, men det vi vet er at vi begge var våkne og måtte tisse 0150! Har hatt noen overnattinger sammen når man faktisk får synkroniserte blærer, ha ha!

Det er jo et helvete å komme seg helskinnet ut igjen av køya, og det samme helvete å klare å komme seg oppi igjen, og ligge like godt som man gjorde. Jeg vil foreløpig insistere på at det er umulig, haha!

Når vi var oppe blåste det opp. Det blåste ganske mye. Så mye at det blafret godt i soveposen, og det gjorde det litt vanskeligere å sovne igjen. Vi lå begge våkne en stund, men plutselig var klokken 0620! Det var jo allerede lyst, og da mener bikkjene at nok er nok – da vil de hjem! Alle var forsåvidt enige i det, så da var det bare å pakke sammen.

Hadde jeg vært alene på tur hadde jeg kommet hjem med 50 prosent av det nye opphengsettet mitt, og den samme prosenten av votteparet….. godt jeg har årvåkent selskap!

Vi var skjønt enige om at dette var en strålende natt ute, og vi er like enige i at vi snart kommer til å dra ut igjen! Er det noen som har et tips om hvor vi kan reise for å henge opp køyene våre uten å vasse i snø til livet og parkere i noenlunde nærhet tar jeg det i mot med stor takk!

 

 

 

Vi hadde hvert vårt par med Polecatstøvler på bena, og det var som vanlig godt og varmt!

 

Bikkjene var gode og mette av maten vi får fra Lady og Landstryker’n! Tusen takk!

 

#hektapåtur #liveterbestute #primus #hengekøye #ajungilak #nattinaturen #netterinaturen #turistforeningen #utno #hundogfritid #mittfriluftsliv #mittnorge

 

 

 

 

2 kommentarer
    1. Ja, du kan bare glede deg!! Hva slags hengekøye har du bestilt? Jeg er nysgjerrig på andre merker enn det jeg har…

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg