Natt nummer 7 ute : Spektakulær natt på Kleiva!

Så kom varmegradene! Jeg vil ikke si endelig, for jeg setter pris på noen av elementene kulde medfører! Ikke noe er vel vakrere enn en vinterdag på sitt fineste? Og de samme spørsmålene stiller jeg også vår, sommer og høst! Så ja, jeg er glad vi har fire årstider! Det er jo en fordel å verdsette det når man bor her oppe i nord!

Vel, i går var det Kristin som ble med oss på tur!

Vi møttes i Sundvollen 1530 i går. I og med det er vinterferie her lurte vi litt på om gapahuken var ledig. Med tanke på forrige ukes erfaring på Ringkollen var jeg forberedt på å dele, jeg, haha! Det var bare løypebasene som var ved anlegget da vi kom, og de henviste plass til bilen så vi fikk parkert der nede; takk for det! Da er det ikke mange meterne å gå bort til gapahuken. Jammen godt jeg har fått piggsko fra Shoeday for der var det holke! Min råtne rygg fikk med seg tre soveposer… ikke mye å skryte av!

Selvom jeg hadde vært ute med gutta en tur tidligere på dagen var det fremdeles noe krutt igjen å forbrenne!

Da er kongen uvurderlig! Nei, ikke Kongen, men kongen, haha! Dette er en kong :

Den er såpass tung at med en snor festet til den kan man kaste den ganske langt. Fordi vi brukte den mye som belønning når vi trente blir de yre av glede når jeg finner den frem. I går var det perfekt å bruke den! Vi hadde tidvis hele skistadion for oss selv, så da fikk gutta løpt masse. Ikke noe mas etter den seansen!

Kos, derimot – DET vil de alltid ha mer av!

Disse her to, de har en greie, altså! De kosa seg fælt, og Linus ble liggende hos Kristin helt til vi dro hjem!

Klokka gikk, og en spesiell himmel begynte å åpenbare seg! Den svakt gule himmelen forandret seg til dette spektakulære skuet:

Det var helt vanvittig fint!! Jeg var stadig ute av gapahuken for å ta bilde, for NÅ kunne det jo ikke bli bedre, men det gjorde det – flere ganger! Det var sikkert enda finere å betrakte skuet fra Dronningveien og andre utkikkspunkt, men vi var der vi var, og det ble da jammen bra nok!

Etter himmelfremvisningen var det på tide med mat! Jepp, grillpølser! Til alles store glede! Når gutta har løpt SÅ mye kan de trygt fortære ei pølse, eller to!

Jeg blei utsatt for et par quizer. Jeg vet ikke fra hvilke blader, men det var ihvertfall noe enklere spørsmål enn i Det Beste! Jeg er jo rimelig evneveik så nivået må ha vært lavt siden jeg kunne svaret på så mange spørsmål, haha! Måtte inn i etterkant og redigere ordet evneveik! Det må jo være en målestokk når man ikke engang kan stave det riktig, haha!

Klokka gikk, og det fristet å gjøre som Linus – legge seg i bosoa! Her har han okkupert Kristins seng – han er jo så søt at det nesten er umulig å flytte på han!

Jeg hadde så vondt i ryggen at jeg var helt nødt til å strekke meg ut. Nå har selvfølgelig jeg ikke bare vondt i ryggen, lista er lang. Men det siste på lista er en smertefull fot. Det er jo umulig å leire den uten at det gjør vondt og det skyldes antagelig nervesmerter. Finner ut av det etter en MR om noen uker. Nå er det jo en evig runddans; får jeg lagt beinet riktig funker det ikke  for ryggen, om og om og osv…..! Nok sutring!

Her er jeg i ferd med å få varmen oppå underlaget, under posen! Selvom det var et par varmegrader er det alltid godt å få finne bosoa!

Vi sov i rykk og napp – eller; rygg og napp, haha! Bikkjene satt i gang et lurveleven rundt midnatt; da hadde vi en rev som bjeffa ganske nært. Vi hørte den lenge! Bortsett i fra reven var det eneste vi så og hørte Korpen. Eller ravnen, om du vil! Ikke til å ta feil av dens lyder!

Vi holdt ut lenge, men jeg måtte konkludere med at kroppen hadde fått nok, den måtte hjem! Kristin spretter opp og begynner å pakke! Jeg tror jeg kan si meg enig i en av Lars Monsens utsagn på vei ned langs Nordland….Han følte seg som gamlehjemmet på Tåsen da han sto opp! Word, Monsen!! Haha! I motsetning til han hadde jeg bilen 30 meter unna da – jeg er sikker på at han misunte meg det akkurat da!

Det var føre for spesielt interesserte på Kleiva i går! Til fots har jeg ingen problemer med nye piggsko fra Shoeday; de er verd og nevne igjen!

Vi kom oss helskinnet ned! Jeg er spent på hva den svære bulken isen har skapt nedi Dronningveien kan klare å ødelegge…time Will show!

Takk for NOK en fin tur, Kristin! Og takk for maten og all hjelpen! Takk, takk og takk!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg