Natt nummer 8 ute : plagiat!

Jeg hadde tenkte å bruke et helt annet ord enn plagiat i overskriften; men det er HELT ute av skallen min! Det er et synonym til plagiat, om ikke annet. Hvis jeg kommer på det før dette innlegget er ute skal jeg skrike det ut!

Vel, det er jo en grunn til at innlegget ble hetende plagiat. Det er ikke så lett å finne egnet sted å overnatte ute, nå når så mange er i karantene og bruker tid ute i naturen. Med min dårlige rygg er vi helt avhengige av å finne et sted i umiddelbar nærhet til vei.

Stedet vi var enige om å prøve først var Røsholmstranda. Der har vi campet tidligere også. Da vi kom dit 1515 i går var det BARE å glemme. Der var det folk overalt! Dermed gikk vi for plan B, og det er der plagiatet kommer inn i bildet; gapahuken på Kleiva. Vi lå jo der sist natt også. Det fikk så være, vi hadde ikke noe bedre alternativ. Det er på ingen måte feil å være der, altså!

Jepp, det var de faste som var ute på tur! Det er vel det siste vi ser av denne sykepleieren på en stund, kanskje? Å være sykepleier i disse koronatider er krevende. Vi får håpe og tro at denne epidemien forsvinne like fort som den kom, uten for store konsekvenser for folk!

Apropos denne sykepleieren; hun gjør sitt ytterste for å være forberedt til kamp…

….her styrkes kjernemuskulaturen! Linus synes det så litt rart ut, ha ha!

Jeg hang over  soveposen som best jeg kunne for å avlaste ryggen.

Det var koselig å få besøk av Sorry! Han er forsåvidt viden kjent for sitt engasjement og energi, men ingen gir så lange og gode koser som han! I disse dager kan man komme til å angre litt på disse intense kosestundene; han røyter noe infernalsk! Kan trygt si han setter spor etter seg, ha ha! Vi donerte litt pels til småfuglene på Krokskogen i går, og bidro til at noe små fuglunger får et godt rede.

Skal man plagiere, får man gjøre det ordentlig!

Det er jo så fantastisk enkelt og godt med pannekaker! Rart vi ikke kom på det i fjor. Samma det, den som venter på noe godt, osv osv!

Etter å ha fått smake pannekake stilte Linus opp som modell. Poenget er ikke koppen i seg selv, men teksten på den. Det er så sant som det er sagt det, i de rette miljøene, ha ha! Vårt problem er ikke å gå inn i en hall med hundrevis av andre hunder og gjøre som jeg sier uten bånd på. Etter å ha konkurrert i både lydighet og bruks i flere år hadde vi aldri noen problemer med det. MEN, når vi går tur og møter på EN annen hund; da er det jo et rabalder uten like. Ikke hvis de er løse, det er ikke noe problem. Men de møtene med andre hunder i bånd kunne jeg fint spart meg for, altså! Men, på turene våre er det helt perfekte – kan ikke ønske meg noen bedre turkamerater!

Klokken tikket og gikk, og solen gikk ned bak Abborås! Jeg har bestemt meg for at det er sommer jeg nå, så jeg var på tur i småsko, ha ha! Stillongs? Nei, den pakkes bort når jeg har opparbeidet meg frikort – og i år var det i slutten av januar. Om det har noen sammenheng? Nei, på ingen måte, ha ha! Jeg hadde ikke jakke i går heller…

Det angret jeg LITT på, ha ha! Da måtte jeg pakke meg inn i den tynne dunsoveposen! Hvorfor den er med nå på “sommeren”….? Si det, du! Det var ihvertfall skikkelig digg å ha den rundt seg!

Liggeunderlaget mitt tok kvelden på forrige tur, så jeg handlet nytt i en fart! Jeg handlet hos Hekta på tur, de leverer lynkjapt, så det jeg bestilte natt til torsdag hadde jeg allerede på mandag.

Jeg kjøpte dette liggeunderlaget av merket Thermarest. Igjen så handlet jeg etter evne, ikke etter ønske. Og det var merkbart. Jeg tror dette underlaget kan være perfekt i ei hengekøye, for der er man nødt til å ha isolasjon, uansett tid på året. Men – jeg kommer til å kjøpe et nytt når jeg får råd – det var ikke godt å ligge på. Nå er jo ingenting godt å ligge på med min rygg for tiden. Det er ikke godt å sitte i stolen min lenger heller, og da begynner jeg å bli desperat… uansett hva jeg gjør får jeg ikke smertelindret.

Jeg hang, lå, sto, satt, gikk og lå til klokken var 0200 – da var jeg forsynt og ville hjem! #netterinaturen vil nok preges av viljen til å være ute, ikke nødvendigvis sove ute. Prosjektet er med på å forhindre at jeg råtner på rot. Å få en dose frisk luft gjør meg godt, det er flere kategorier enn ryggen som trenger litt pleie – og når jeg på en så enkel måte kan lufte vettet og ha det i behold vil jeg si det er en god investering!

Nå skal jeg ut og gå tur med Unni, og det ser jeg frem til! Håper jeg kommer lenger enn jeg gjorde på mandag, da måtte jeg snu etter noen hundre meter. Målet i dag er 3 km! Wish me luck!

Kristin! Igjen – TAKK for nok en fin tur og hjelp underveis! Du er uerstattelig for meg og nevøene dine!

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg