Natt nummer 8 ute ; Røsholmstranda!

Endelig en tur ut igjen! Har lengtet etter en slik opplevelse! Godt å få kommet seg ut en tur for å lufte vettet!

Kanskje ingen stor overraskelse at Kristin var med oss? Nei, hun er jo bortimot fast inventar, og det er jeg veldig glad for!

Valget falt på Røsholmstranda fordi det fremdeles er snø og is andre steder. Andre alternativer er jo å ligge i hengekøye hvor som helst, men for å tilbringe en natt i hengekøye må man nok å ha en bedre rygg!

Det var godt og varmt i går! 10 grader ute da jeg reiste hjemmefra! Og da tar man selvfølgelig på seg småsko, og stillongsen – den fant jeg ikke! Da vi satt i sola og koste oss gjorde da ingenting at jeg var litt tynnkledd!

Utrolig nok var denne plassen ledig da vi kom! Det var mange biler på parkeringsplassen, så vi begynte å tenke på et alternativt sted å reise til…

Men, Kristin gikk ut og speidet, og da det var fritt frem spurtet vi ned for å okkupere plassen! Ja, du kan se meg spurtet ned? Haha! Jeg listet meg som best jeg kunne mens Kristin bar bagasje!

Etter at flere folk hadde passert i flere omganger, både herfra og derfra, med og eller uten hund, sekk, spark og ballonger, ja – ballonger, blei det vår tur til å rusle en tur…

Her er vi på tur retning Karlsrudtangen. Om isen er trygg? Ja, det liker jeg å tro basert på mengden folk utpå. Uansett holder vi oss nær land, og skulle vi gått gjennom hadde vi vel fått vann opp til knærne  – så langgrunt er det.

Tilbake i leiren fyrte vi opp bål. Eller nei, det gjorde VI ikke – Kristin gjorde det. Jeg flata rett ut på et reinsdyrskinn etter spaserturen. Forrige uke var jeg på et kartleggingsopphold på Vikersund kurbad. Jeg er redd konklusjonen derfra er at det er vanskelig for dem å hjelpe meg. Det vil tiden snart vise! 

Det er alltid vakkert på Røsholmstranda, også i går!.

Det ble pølsemiddag for alle i leiren! Linus er en taktiker og flyttet seg nærmere pølsedistribusjonisten…

…luring han der altså! Men, den som lyktes med å stjele pølsepakka etterpå, det var Sorry det!

Det blir mange bilder fra samme avstand og vinkel her, men jeg løftet ikke opp ryggen før jeg skulle re opp bosoa! Men først, min nye ponsjo!

Hei sveis! Den var veldig god å få på seg for det blåste opp skikkelig! Og når sola gikk ned blei den vinden innmari sur, altså! Derfor blåste jeg opp liggeunderlaget mens jeg var på beina!

Det passerte fremdeles folk. Vi syntes folk burde gå hjem og varme seg, men neida! Den siste gruppen som kom til var noen gutter, eller kanskje menn,som drev med lekebiler på steinene ved siden av oss. De bilene, som sikkert var elektriske, heter sikkert noe annet, og å ha det som hobby er vel like bra som noe annet!

Det eneste problemet vi hadde med mennenes tilstedeværelse, var at det var umulig for oss å runde en busk for å tisse….

….så da får vi finne på noe annet!

…..og Linus lar meg finne på hva som helst, haha! Han kledde ponsjoen, han! Alt kler den smukke, så klart!

De med lekebilene rundet omsider hjørnet så vi fikk unna en tisserunde før vi la oss. Den vinden gikk gjennom marg og bein, altså! Det var om å gjøre å komme seg under påsan! Å kombinere påsan med ponsjoen ble bare kål så den tok jeg av meg.

Jeg hadde tenkt å ligge og lese…

…men, det blei for kaldt, rett og slett. De dagene jeg var i Vikersund leste jeg to bøker. Jojo Moyes siste, og den eneste boka de hadde til salgs i resepsjonen, en bok av Wilbur Smith. Jeg falt for hans forfatterskap og har skaffet meg en ny jeg er godt i gang med!

Det ble ingen spektakulær solnedgang, dessverre, men fargen var det ingenting å utsette noe på!


Det var godt å komme seg ned i bosoa og få varmen igjen! Jeg sleit med å tette igjen alle spriker. Ikke en ideell løsning å ligge under istedenfor inni i slikt vær, men igjen da – med beltet bikkjene er bundet i rundt livet har jeg ikke mulighet til å løse det på annet vis!

Vi hadde en ok natt, og dro som vanlig tidlig hjem!

Takk for NOK en fin tur, Kristin! Du er uunnværlig!

 

 

 

 

 

2 kommentarer
    1. Herlig lesing sommalltid. Hadde vi bodd nermere hadde jeg IG min vinde rygg blitt med på tur. Og selvfølgelig Blue som er misunnelig på bror Sorry som får bli
      Med på overnattingstur 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg