Nattt nummer 51 ute! Sollihøgda!

Det går litt trått nå dette uteprosjektet mitt! Det er jo ikke tvil om at det dårlige været er en faktor. Det er for vått og rått på bakken, og ja – jeg kan legge meg i ei hengekøye, men jeg vil ikke legge bikkjene mine på et slikt underlag heller. Vi må snart begynne å oppsøke gapahukene i distriktet igjen!

En annen faktor er helsa, den spiller, som vanlig, ikke på lag! Det er for hasardiøst å legge av gårde på tur hvor som helst alene. Derfor må jeg mase på folk om å bli med…. får tro at de som blir med gjør det fordi de har lyst, ikke bare fordi jeg maser, ha ha!

En tredje faktor er det faktum at jeg er besatt av sykling! Ja, tenk det! 571 kilometer har jeg sykla på en drøy måned. Været setter jo en stopper for det også… i morgen er det en uke siden jeg har syklet. Håper jeg kommer meg ut en liten tur mellom to legebesøk i morgen!

Vel, på torsdag dro Kristin og jeg ut på tur! Jeg hadde gjort avtale om å låne Nilsebu igjen, og da gjorde det ikke noe at været var litt ugreit. Med på laget var Sindy, OG en pizza fra Pizzbakeren på Vik!

Den er jo veldig god, altså! Selv om den ble litt lunka på kjøreturen var den god som gull!

Etter å ha spist og fått en lunk i ovnen måtte vi ut å aktivisere de firbente!

Å kaste Kong er jo et supert alternativ i det været som ikke fristet til tur av noe slag! Bikkjene løper, og løper – det der synes de er veldig morsomt! Det eneste som trumfer Kong er nok Frisbee – da tar de helt av, ha ha!

Selv tilårskomne lapphundfrøkner lot seg friste og fikke en ordentlig raptus! Hun tok jo ikke poenget, som er å hente og levere, men å rase rundt med den i munnen, det synes hun var moro!

Etter å ha holdt på med bikkjene en halvtimes tid begynte det å mørkne.Vi trakk inn, og stokket kortene!

Det skal noe til å slå de to her når de rotter seg sammen, ha ha!

Allerede klokken 18 begynte det å mørkne….

….og da tente vi de relativt koselige, noe morbide lyktene til Kristin, ha ha! Det eneste positive man kan si om lysene i denne sammenheng er at de er økomomiske! De brenner jo en liten evighet!

Vi ble sittende å spille kort til det var på tide å legge seg. Jeg hadde en veldig dårlig natt, og ble sittende mye oppe – men, ikke noe verre enn vanlig! Klokken 0630 begynte vi å pakke oss hjem!

Takk for nok en fin tur, Kristin! Om bare et par dager pakker vi sekkene våre igjen – og jeg gleder meg!

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg