Utenatt nummer 42, og veterinærbesøk!

Endelig kom kom jeg meg ut igjen! Vi reiste til gapahuken som ligger ovenfor Sundvollen oppvekstsenter, det er vel kanskje skolen sin. Det var to grunner til at jeg valgte det stedet i går. For det første var det om å gjøre å ha tak over hodet, det var meldt regn. Den andre grunnen er at jeg ikke følte at det var trygt å reise til grisgrendte strøk uten dekning, alene. Igjen har jeg oppstart av nye medisiner, og da er det nok ikke bare lurt, men også nødvendig å ta det litt med ro.

Uansett; vi var fire stykker på tur i går!

De tre fine her, og meg!

Det er ikke så mye å finne på i en gapahuk, uten ved og matpakke. Det var ei fin bålpanne der, men jeg gadd ikke å gå og finne ved i skogen. Det regnet da vi kom frem også – det er ikke spesielt motiverende.

Da var det bare en ting å gjøre – blåse opp liggeunderlaget, og finne frem boka!

Vi hadde gått tur før på dagen, så bikkjene slo seg til ro med den løsningen.

Nå har jeg ikke mye igjen av denne mursteinen av ei bok! Har sikret med de to andre bøkene i Ken Follets trilogi. Det dumme er at jeg leste den siste først, jeg visste ikke at det var en trilogi, jeg! Så nå skal jeg straks gå bakover i tid – det kan bli like spennende! Denne boken jeg nå snart er ferdig med er et historisk fyrverkeri! Den omhandler kampen om sivile rettigheter, politiske mord, Vietnam-krig, muren i Berlin, Kubanske missiler, revolusjon og rock’n roll! Løp og kjøp!

I følge YR befant jeg meg på Baskerudberget. Den adressen var riktignok ikke langt unna, men den tilhører byggefeltet. Vi var så nære sivilisasjonen at bikkjene hadde MYE og bjeffe på!

Vi må jo vise frem den fine gapahuken! Den har nok ikke stått der i mange år. Jeg hørte om den først i fjor, og tilbragte en natt der. Men, tidligere har jeg ikke vært spesielt opptatt av hvor det er mulig å tilbringe netter ute heller!

Allerede klokken 19 måtte jeg frem med soveposen! Siden vi fremdeles befinner oss i sommermåneden august var jeg på tur i shorts og t-skjorte, ha ha! Utenpå der hadde jeg en boblevest, så jeg er jo enormt ambivalent, ha ha! Samma det! Jeg fikk varmen i posen, jeg!

Etter klokken 21 ble det for mørkt å lese. Ville ikke bruke lys i fare for å tiltrekke meg mygg – de har vel ikke tatt kvelden helt, enda – selv om de allerede er lite plagsomme!

Bikkjene fant roen og la seg til å sove…

Dårlig bilde, men det gir en god oversikt over hvem som disponerer mest av liggeunderlaget – det er jo ikke akkurat meg! Samma det, de sov jo så godt!

Jeg sovnet også etterhvert, men ikke før nærmere midnatt. Bikkjene satte i gang et lurveleven 0230, og da sleit jeg med å sovne igjen. Klokken 04 hadde jeg egentlig lyst til å gå hjem, men det var jo fremdeles bekmørkt, så jeg måtte vente til 0500, men da var det slutt, altså!

I dag tidlig hadde Sorry time hos veterinæren…

I det siste har han vegret seg for å hoppe inn i bilen, gå trappen ned i hundegården, og han har ikke ligget i hverken sofa eller seng. Når han er løs, derimot – da beiner han rundt og hopper både opp og over ting uten å bli bedt om det – og det skjer i en vill fart, som han pleier, med andre ord.

Vi fikk time hos Sofia, som undersøkte han grundig. Han har noen ømme punkter, spesielt i korsryggen. Så nå skal han gå på smertestillende noen dager, og vi skal gå rolige turer – da blir det nok noen runder på Prestmoen, tenker jeg!

Kjekkasen oppførte seg pent i dag, han! Vi fikk sjekket en hevelse i tannkjøttet rundt ei hjørnetann også – den avventer vi beskjed om hva vi skal gjøre med.

Med unntak av den årlige helsesjekken og vaksinene er dette Sorry sitt andre veterinærbesøk. Den forrige var når han hadde kraftig magesyke da han var bitteliten valp. Veldig fornøyd med å ha så friske hunder, altså!

Nå skal hundene ut en liten tur mens matmor mobiliserer motivasjon til å simulere husmor en times tid, ha ha!

God helg!!

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg