05.08.2018

Da jeg kom hjem fra tur i går var jeg litt uggen. Frøys og hadde litt vondt i halsen. Tenkte derfor jeg skulle ta en natt hjemme i senga mi! Meeeeen, Ibux og Paracet gjorde jobben sin, og jeg begynte å lengte ut! Med unntak av en gang jeg måtte rømme derfra på grunn av uvær har Øvre Kollsjø alltid behandlet meg bra og gitt meg gode opplevelser. Har til og med sovet godt der oppe tidligere! 🙂 Når jeg i tillegg fikk selskap på turen var det ikke lenger noe å lure på! Bare å pakke snippesken! 

Kristin skulle ligge i hengekøye for første gang. Om den hengekøya ble hengt opp slik bruksanvisningen sa kan ingen av oss gå gode for, men det spiller da vel ingen rolle så lenge den hang! 

Sorry ville være med å prøvekjøre køya, og den fungerte etter alle kunstens regler! 

Jeg trodde gutta ville bade, og ihvertfall når Kristin la på svøm…. sånn gikk det : 

Ha ha! Vi var tre pysete landkrabber som bivånet den seansen! 

Vi ble sittende på svaberget. Plutselig kaster bikkjene seg rundt og bjeffet opp mot lufta! Nei, ikke flere uforklarlige hendelser 🙂 Det var to kanadagjess som kom flyvende lavt over oss! Var flott å se de ta en god sving over vannet før de forsvant bak trærne! Jeg hadde, basert på erfaring, lokket med fiskeørn og natteravn – og da ingen av de leverte var det bra at gjessene dukket opp! Gutta ble sittende å speide etter flere ting å bjeffe på!

Jeg hadde ikke sovet et sekund forrige natt, og bare duppet av en time hjemme på formiddagen. Jeg var, naturlig nok, trøtt som ei strømpe! Klokken var ikke mer enn 20 da vi ble enige om at vi skulle innta soveplassene for å lese. Jeg er ikke alltid beredt, men nå har jeg endelig flyttet hodelykta over i sekken! Og da kan Mikkjel Fønhus og jeg tilbringe flere mørke kvelder sammen! 

Sorry ville si ordentlig god natt, med hele seg!

Enda godt disse hengekøyene er solide greier!

Jeg husker at jeg lå og leste litt… og at jeg måtte lese sidene om igjen hele tiden før jeg ga opp og la fra meg boka, Husker ikke mer før jeg våknet av at det blåste noe alldeles inni granskauen 0340! Var sikker på at det skulle begynne å regne, men det gjorde det ikke! Klokka 06 var vi enige om at det var på tide og pakke og dra hjem! Ja visst er det tidlig, men kanskje ikke så rart når det var 10 timer siden vi la oss! 

Jeg takker Øvre Kollsjø for nok en fantastisk natt! Det er allerede en av mine favorittsteder! Og takk for turen, Kristin! Hyggelig, som alltid! 

Til natta skal jeg være hjemme….. tror jeg! 

#nattinaturen #netterinaturen #hengekøye #dnt #turistforeningen #liveterbestute #hektapåtur #helsport #mammut #hund #hunder #friluftsliv #marka #norge #norgefoto #fjelltid #påturmedhund 

 

6 kommentarer
    1. Aha! Takk! Skal se på kartet og prøve å finne ut av hvor du mener ved Nedre Kollsjø!
      Jeg ble irritert da jeg ikke fant bloggen din på blogg.no i går, men det er altså ikke noe rart! Haha!
      Skal sjekket ut # på siden din! Gleder meg til å se! ?

    2. he he du må forbi hytta innerst i veien. Hytta heter forresten “Hotellet” da den en gang i tiden hadde 8 eiere. Hvor mange den har nå vet jeg ikke. Det er en blåmerka sti til Tjuvenborgen, så følger du bare vannkanten til du kommer til fossen. Jeg har link fra hjemmesiden min sognafaret.no under “hverdagsliv” For å komme direkte til bloggen så er det sognafaret.blogspot.no. Der slipper en reklame på innleggene som du får på blogg.no. Jeg vet ikke hvordan du kan følge en blogg på blogg.no, men på min så legger du inn en link på den bloggen du skal følge, så popper den automatisk øverst når den blir oppdatert. Jeg har lagt inn bloggen din der da jeg tilfeldig vis kom over den på blogglisten.no her om kvelden. Har fulgt deg på instagram en god stund. Jeg har ikke leonberger ennå, men de frister veldig. Jeg må bare finne en kombinasjon som frister. Men jeg har jo allerede fire hunder, så det haster vel kanskje ikke. For å finne de forskjellige turene så har jeg laget # på innleggene. Disse finner du nederst på høyresiden av bloggen.

    3. Evy og jeg snakket om deg da vi møttes på mandag, så det er artig at du melder deg her! Vi har begge lagt merke til at du er flink til å skrive om turene dine! Jeg hadde ikke kommet så langt at jeg hadde søkt deg opp på blogg,no enda, men nå gjorde jeg det! Visste ikke at du har leonbergere også!

      Jeg kan ikke være videre oppegående, for jeg finner ikke ut hvordan jeg skal følge en blogg – og kan ihvertfall ikke forklare noen hvordan de skal kunne følge meg! #nybegynner

      Jeg svingte nedom Nedre Kollsjø en gang jeg var der oppe, men jeg kunne ikke finne noe sted å gå uten å måtte tråkke forbi ei hytte det var folk på…. kanskje du har en enklere måte å gjøre det på? 🙂

      Er det en link til turene dine på bloggen jeg ikke finner?

    4. Åssen var overnattingen på Samsjøen,blei du våt eller var det grei oppe der .🐕🐕😊

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg